Kramfors

Kramfors

tisdag 1 september 2020

En dag finns han inte mer


Det var ett tag sen som jag skrev här på bloggen, så jag känner att det är dax för det igen. Jag har nyss ätit lunch. Vad jag åt ser du på bilden här ovan. Det var keso med svartpeppar, tomater, grillad kyckling, rårivna morötter, kokt ägg och äppelbitar. Enkelt och gott. 

Förra veckan var jag och Britt-Mari och hälsade på våra vänner Christina och Sten-Erik. De har en hund som heter Casper och som Nemo älskar att leka med. Det är så roligt att Nemo har en kompis. Elvis är ju gamal och trött och orkar inte springa och busa.

Nemo och Casper

Casper, Elvis och Nemo.

Det är så roligt att alla tre hundarna går ihop. Fast Elvis blir ofta utanför då han inte orkar hänga med i deras tempo. 

Elvis brukar få egna promenad med mig. Dels för att Elvis oftast vill gå korta promenader och Nemo vill gå längre, men också för att Elvis ska få egentid med mig. Vi vet ju inte hur länge vi har kvar Elvis hos oss och då vill jag försöka vara med honom så mycket som möjligt. Han fyller 14 år i december och han har kronisk hosta, hjärtfel, diskbråck och artros. Vi vet inte hur länge han finns hos oss och det känns så jobbigt och tungt att veta att en dag är han borta. 
Fina Elvis 💖

Elvis och jag brukar gå ner till hamnen här i Klintehamn. Detta är från en av mina och Elvis promenader nere i hamnen. Här är vi på väg hem. 

Jag har inte riktigt planerat vad jag ska skriva om i denna blogg. Det är skönt att bara skriva och dela mina tankar och bilder helt utan någon plan. Hade inte tänkt att jag skulle skriva om mina känslor och tankar kring Elvis, men det bara blev så. Det är ju något som jag tänker på varje dag, att Elvis en dag är borta. Jag kan knappt skriva det utan att tårarna kommer. Jag älskar honom så mycket och han har ju alltid funnits vid min sida sen han var 8 veckor gammal, i snart 14 år. 

Men än lever han och tack å lov för det. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Det här blev så känslomässig blogg för mig och det var inte riktigt meningen.

En dag på Warfsholm med hundarna

Jag avslutar här. Ha det bäst! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar