Kramfors

Kramfors

söndag 13 september 2020

Maskerad i Visby

 


Tidigare i Veckan var jag och Micke till Visby för att veckohandla. Jag har börjat att använda mask för ansiktet och plasthandskar på händerna då jag går i butiker i Visby. Det var några veckor sedan som jag började med det. Lite konstigt känns det. När jag tar på mig masken i bilen innan jag ska in i butiken så känns det som om jag ska göra ett rån. Det är ju tur att alla vet varför man är maskerad och att det inte bara är jag. Här i Klintehamn vågar jag inte ha mask eller handskar. Det är för få som använder det här och för litet ställe. Egentligen borde jag använda det då jag är på affären här också, men det känns som att då skulle jag ha använt det hela tiden direkt vi flyttade hit. Att börja nu när alla känner igen mig känns bara konstigt. Fast jag kan ju lika gärna bli smittad i lilla Klintehamn. Nåja, vi får se hur jag gör. En sak med masken är att det är svårt att andas i den. Det är en befrielse att ta av den.

Igår var det hemgrupp för första gången sedan vi flyttade hit. Jag har saknat en hemgrupp. Vi var hos Britt-Mari. En hemgrupp är att man träffas hemma hos varandra och fikar, läser något ur bibeln eller ur en andaktsbok och sedan ber vi för varandra och för det vi vill be för. Det är så mysigt och det känns så bra. Jag har verkligen saknat en hemgrupp i flera år. Det ger så mycket att vara med i sån grupp. 

Idag är det söndag och Micke är ledig idag. Vi får se vad vi hittar på idag. Jag har inte klivit upp än och Micke och hundarna sover fortfarande. 
Det blåser som bara den idag men jag ska väl masa mig ur sängen och gå ut med hundarna. Igår kväll blåste det så mycket att Nemo blev jätterädd på sista kvällspromenaden. Han ville hem! 

Nu ska jag kliva upp. Ha det bäst och var rädd om dig och andra. Vi synes snart igen. Jag har en del spännande saker att berätta men jag håller lite på det ett tag till. 

Sköt om dig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar