Kramfors

Kramfors

måndag 5 juli 2021

Dykning i Blå Lagunen & syskonbesök

 

            Min bror Jerry och min syster Linda 

Den här sommaren fyller mina syskon jämt. Min bror Jerry fyller 50 år i August och min syster Linda fyllde 40 år i Juni. I pressent fick de från oss och fler i släkten att dyka i Blå Lagunen här på Gotland. De kom hit till ön i fredags och i lördags fick de dyka. Båda uppskattade presenten och hade bland annat fått sett kräftor. De blev även bjudna på mat på restaurangen Munken i Visby och de fick några Gotländska produkter i present också. 

Linda och Peter och deras barn campade på Tofta camping med en husbil som de hade hyrt. Jerry och Dessirée hyrde en stuga utanför Visby. 

                Lovis och Till på Tofta strand 

På fredagen var jag med Linda och hennes familj på Tofta. Vi var största delen på stranden. På Lördag var vi på Slite strand största delen av dagen, alltså efter att Linda och Jerry hade dykt i Blå Lagunen. 

                    Tindra på Slite strand 
                     Noah på Slite strand 

Vi packade kylväskan full med dricka, smörgåsar och bullar och hittade en jättebra plats i skuggan under ett träd. Jag gillar ju inte att sitta i solen. Jag blir dålig ganska fort då så skugga är ett måste. Nemo tål ju inte värme heller. 
Jag och Nemo under trädet på Slite strand.

              Kan jag få din smörgås Husse? 

Vi gick omkring en del i Visby och jag tog ett jättefint kort på alla mina syskonbarn. De satt inne i den stora kyrkruinen på stortorget i Visby. 
Längst fram sitter Till, sen är det Lovis, Tindra och längst bak sitter Noah. 

Jag har haft en jättebra helg med mina syskon och deras familj. Så tacksam för den här helgen.
Det här hänt så mycket denna helg så jag tänker att det får bli uppdelat på två blogginlägg. Detta är alltså den första av två inlägg för denna helg.
Igår reste Linda, Peter, Till och Lovis hem. Men vi fick en helgdag med Jerry, Desirée och deras barn igår på Kneippyn där vi bland annat besökte Pippis hus Villa villekulla. Mer om det i nästa blogg.

Ha det bäst! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar