Kramfors

Kramfors

onsdag 7 juli 2021

Villa villekulla

 

                  Villa Villekulla i Kneippyn 

Nu tänker jag fortsätta med andra delen från min händelserika helg då jag hade besök av min syster Linda och hennes familj och min bror Jerry och hans familj. Jag berättade i mitt förra inlägg om när Linda och Jerry fick dyka i Blå Lagunen och vad vi gjorde mer. 

Idag tänker jag berätta om i söndags då jag och Micke var i Kneippyn med Jerry, Desirée och deras två barn Noah och Tindra. Linda och hennes familj åkte tillbaka till Östersund i söndags så de var inte med då.

Vi var i nöjesparker Kneippbyn där det finns det mesta för barn. Det finns vattenland, hoppborgar, äventyrsbanor, man kan vaska guld och mycket mycket mer. Men det stora dragplåstret är Pippis hus Villa Villekulla. Vi var in dit och för mig var det första gången som jag var in i Pippi huset.

Pippi sover 

Det var kul att se huset inne från där filmerna har spelats in.
Tindra som sitter på Lilla Gubben 

Noah tittar på alla tavlor

Mycket saker som Pippi har, tycker Noah

Vem gömmer sig i Pippis kök?

Astrid Lindgren 

Pippis skepp
Tindra på Pippis skepp 

Det var så mycket att se men tyvärr mådde inte jag så bra den dagen. Helgens alla händelser tog på krafterna. Det var tänkt att vi skulle stanna och se Pippi teatern, men jag orkade inte så jag och Micke åkte hem. Jerry, Desirée och barnen stannade och såg den. Efteråt kom de hem till oss för att se hur vi bor och fika. 

Det har varit en helt fantastisk helg och så roligt att träffa både min syster och hennes familj och min bror och hans familj. 
Håll utkik på min blogg. Det kommer mera. Senare i sommar åker vi upp till Norrland.
Ha det bäst! 
Prickiga hästar har prickiga hästskor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar