Kramfors

Kramfors

tisdag 7 juni 2022

Årets 1:a nudistbad

 


Jag vill börja detta inlägg med att berätta att idag den 7:e Juni är det ett år sedan som Elvis fick somna in. Klockan 13:50 för ett år sedan tog han sitt sista andetag. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Jag älskar och saknar honom så otroligt mycket. 
I Söndags var vi med några vänner till Ekstakusten och grillade. Det var så mysigt! 
Det är något speciellt med grillat. Det smakar och luktar så gott och det är verkligen sommar. 
Christina och Sten-Eriks hund Casper njöt också av kvällen. 
                            Jag och Micke 
Det var sån fin kväll i Ekstakusten. En riktigt härlig sommarkväll. 
Några dagar tidigare. Jag minns inte vilken dag det var, så åkte jag och Lena till Kovik och gick med hundarna. Det visade sig att Mr Bean älskar att bada. Han stod för årets första nudistbad. Det lär nog bara vara han som badar naken i vår familj 😜.
Så roligt att Bönan gillar att bada. Det tyckte Elvis också om att göra. Nemo är som jag, hatar att bada. Jag försökte få Nemo att bada också, men han tvärvägrade. 
I går köpte jag och Micke årets första mjukglass. Det var årets första för mig. Micke har ätit flera stycken i år. De har så otroligt god mjukglass här i Klintehamn. Klinte kiosken har bytt ägare och heter något annat nu. Det är något på gotländska som jag inte kommer ihåg vad det var. Där köpte vi glassen. 

Idag har vi varit i stan och gjort massa ärenden och jag blev så trött i skallen av det. Turisterna har börjat komma till ön. De började komma redan i maj. Det är roligt men jobbigt då det är så mycket folk överallt. 

På Torsdag ska jag och Micke till Fårö om allt går som planerat. Vi ska fira att Micke går ut skolan. Han har sista dagen i morgon. Då är han färdigutbildad undersköterska. 

Det lär jag skriva mer om i nästa blogginlägg. Tills dess får du ha det bäst och tack för att du har läst min blogg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar