Kramfors

Kramfors

tisdag 14 juni 2022

Fårö & allergi

 

I Torsdags förra veckan åkte jag och Micke till Fårö för att fira att Micke är färdigutbildad undersköterska. Vi åt crêpes på Creperiet Tati på Fårö. Det gör grymt goda crêpes. Tyvärr var min favorit med Lax slut. Men jag tog en annan som också var god. Garbo hette den jag tog. De gör crêpes på bovete, riktigt gott är det. Vi gjorde faktiskt inget mer på Fårö utan vi åkte hem igen efter att vi hade ätit. 

På vägen hem stannade vi till vid Blå Lagunen. Det var inget planerat, utan det blev en impulsgrej bara. Hade vi vetat innan att vi också skulle dit så hade vi tagit handduk och ombyte med oss till Mr Bean, för han ville bada.
Han fick bada men hans tröja blev blöt. Vi hade inget halsband med oss till honom så han fick bada med sele och då måste han ju ha tröja på sig för att inte få skavsår. Mr Bean blev väldigt glad av att få bada. Nemo ville som vanligt inte bada. 
Nemo har allergi. Han kliar sig och kliar sig och är alldeles röd runt ögonen och munnen och i öronen. Han har haft så väldigt länge och vi var till en veterinär för det då vi bodde i Kramfors. Då var det bara i öronen. Hon hittade inget men skrev ut medicin för öroninflammation för säkerhets skull. Hon sa att det kan vara allergi och enda sättet var att köra med uteslutningsmetoden. Foder är vanligt att det är de är allergisk mot. I vinter har det blivit värre. Nu är det inte bara i öronen. Så vi åkte till en veterinärklinik och fick tips och råd där om foder som är bra om de är allergisk. Hill’s foder för allergiker köpte vi. Det var svindyrt! Hon på kliniken sa att det kan ta ca 3 månader innan vi ser förbättring. Vi har redan sett förbättring. Han kliar sig mindre och är betydligt mindre röd. Vi har bytt ut allt godis och hundben till veganskt för det är vanligt att de inte tål kött i fodret, speciellt kyckling. Nu törs vi inte ropa hej än, men jag hoppas att detta fungerar. 

Nä, nu vill pojkarna ut så jag ska gå ut med dem nu. Tack för att du tittade in på min blogg. 
Ha det bäst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar