Kramfors

Kramfors

måndag 20 juni 2022

Pytteliten Gute

 

I Fredags var jag och Micke bjuden hem till en kollega till Micke. Annelie heter hon och bor här i Klintehamn. Det var en ny bekantskap för mig. Hennes man var på trav så det var bara vi tre. Det var jättetrevligt och gott. Annelie hade en sköldpadda som var pytteliten men saknade ett namn. Micke tyckte att han skulle heta Sixten och jag kallade den för Gute. Jag tror att den fortfarande är namnlös. 

I Lördags var vi hem till Lena. Vi blev bjudna på fika i hennes fina trädgård. Hundarna fick springa lös och det älskar de verkligen. Mr Bean har fått sån fin solbränna. Ser du hur brun och fin han är. Jag brukar inte använda sele på honom då det är soligt och varmt för då måste han ha tröja på sig för att inte få skavsår. Då använder jag halsband i stället. För en stund sedan då jag var ut med hundarna så lyckades Mr Bean att ta sig ur halsbandet. Det hade gått sönder. Jag fick lite smått panik då han sprang rakt ut på vägen. Som tur är så fick jag tag på honom. Jag är lite rädd för att använda halsband på hundar för när jag hade min Australiska terrier Ross så lyckades han väldigt ofta ta sig ur halsbandet. Det är ju jättefarligt. Efter Ross har jag alltid haft sele till mina hundar. Det känns säkrare. Det är bara nu på Mr Bean som jag använder halsband igen på sommaren då det är varmt för att han inte ska behöva ha kläder på sig. 
Jag måste få visa denna bild på Nemo då han sov middag för några dagar sen. Han var så söt med ena örat hängande över sängkanten. Min fina pluttegubbe ❤️

Men nu ska jag göra något annat. Ha det bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar