Kramfors

Kramfors

torsdag 30 juni 2022

Uppdatering om Nemo

 

Som jag har berättat tidigare i min blogg så har Nemo någon form av allergi. Vi har börjat med Hill’s foder som veterinären rekommenderade. Vi tog bort allt godis och ben. Vi trodde det var allergi mot kött, framförallt kyckling, eftersom många säger att det är en stor orsak till allergi hos hundar. Vi beställde massa veganska ben från nätet. Det tog jättelång tid innan vi fick hem det. Under tiden fick han bara Hill’s foder. Han blev mycket bättre under den tiden. När vi fick hem de veganska hundbenen och han började med dem så blev han sämre igen. Du ser på bilden ovan hur röd han blev runt ögonen och munnen.  Nu tror vi ganska säkert att det är spannmål han inte tål eftersom han reagerade så kraftigt på de veganska benen. Det är ju typ bara spannmål i dem. Så nu har vi köpt massa veganska hundben som han inte kan äta. Mr Bean tål ju dem så vi ger de veganska till honom och de gamla till Nemo. Vi får försöka hitta några ben och godisar som vi kan ge dem båda. 


Jag har köpt en ny tröja till Nemo. Den är jättefin och mjuk och fluffig. Det är ju för varmt nu men jag hittade den på rea och då passade jag på att handla. Nemo har ju bara en vintertröja och den börjar bli sliten, så han behöver en till. Jag älskar färgerna och materialet på tröjan. 

Mr Bean är också fin i den. Tur att de har samma storlek så de kan låna kläder av varandra. 

Det var en liten uppdatering om Nemo’s allergi. 

Ha det bäst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar