Kramfors

Kramfors

torsdag 21 april 2011

Alice

Regina har påsklov denna vecka, så hon är här nu. Jag har längtat jättemycket efter henne, så det är så roligt att äntligen få ha henne här. Men hon åker hem redan på lördag, vilket känns jätte tråkigt.
Hon har sin hund Alice med sig som är 4 månader. Det är en jättefin och jätte snäll hund. Hon är inte rumsren än, men snart. Vill visa en fin bild på Alice.



Vi har varit ute med hundarna en hel del. Alice har provat på spårning för första gången. Hon var riktigt duktig, tycker jag. Elvis och Alice kommer bra överens, men Elvis vill inte busa med Alice. Han säger ifrån på skarpen. Förmodligen tycker han att Alice valptänder är för vassa. Men han ser ändå nöjd och belåten ut över att det finns en till hund här hemma. Bara Alice håller sig borta från Elvis, så går det bra.

Idag ska Regina åka in till Visby och träffa sin kompis Paulina. Jag blir hemma med hundarna. Det ser ut att bli riktigt fint väder idag, så jag ska ta ut dom på en promenad, kanske i skogen, vi får se.

Igår hade vi besök av flera vänner. Christina, Lennart, Yngve och Naemi var här. Det var trevligt. Alice var jättesnäll och låg på golvet bredvid Regina nästan hela kvällen.

Nu ska jag göra mig en kopp te. See you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar