Kramfors

Kramfors

fredag 15 april 2011

Påsklov och genomblöt garnboll

Jahapp, då var det Fredag igen. Skönt med helg! I veckan har jag mest tagit det lungt. Blev ju så trött efter utflykten förra helgen, som ni kan läsa om i mitt förra blogginlägg. I tisdags tvättade jag, vilket naturligtvis inte gjorde mig bättre, så i onsdags och igår har jag tagit det mega lungt. Nu börjar jag känna mig bättre. Har duschat Elvis nu på morgonen, så nu ser han ut som en genomblöt garnboll, men jag ska strax börja föna och borsta honom. Kände att jag behövde en paus först efter att ha duschat Elvis. Han är ingen stor hund, men det är otroligt jobbigt att duscha honom ändå.

På måndag kommer min dotter, hon har påsklov nästa vecka. Med sig har hon sin hund Alice, som är en Golden retriver. Det ska bli roligt att se hennes hund, jag har inte träffat den tidigare. Vi får se vad vi hittar på då Regina är här. Fira påsk ska vi ju göra iaf. Förra året var vi på Fårö i en stuga under påskhelgen, men i år blir vi hemma. Vi får besök av två vänner och deras hundar och en katt, nån av påskdagarna. Vilken dag är inte bestämt än. Det ska bli kul...och fullt hus blir det också.

Jag har fått hem fler böcker av boken 13 poeter söker läsare, som ska ut till butiker här på ön. Det hade varit enklare om jag hade körkort, så jag kunde åka iväg till butikerna och presentera boken, men nu blir det bara i butiker här omkring och Visby.

Igår tittade jag på Babel på svt. Det handlade om poeten Tomas Tranströmer. Ganska intressant program var det. Men jag har ett tag kvar innan jag når lika långt som han med mina dikter. Hans böcker är översatta till 50 olika språk, jag ligger lite efter, kan man säga =)

Nu ska jag gå och se om jag kan trassla ut min lilla blöta trasselsudd, som ligger och väntar på mig, förmodligen i någons säng. Han brukar hämnas så =)

See you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar