Kramfors

Kramfors

måndag 10 december 2012

Resa till Jämtland

I helgen har vi varit till min syster och hennes familj i Östersund. Det var skönt att få komma bort ett tag. Det är fint i Östersund tycker jag. Jag och min syster Linda gick på en promenad med Till, min systers son, och Elvis. Till ville åka pulka, så det fick han.

Jag och Till har byggt med lego och spelat spel på iPad. "Pott träning spelet" spelade vi bl.a.

I söndags gick vi allihopa på Jamtli. Det var mysigt och fint där, men kallt.
Jag hade tänkt att fota men jag vet inte riktigt varför jag inte gjorde det. Jag såg att Micke gick runt och fotade, så jag tänkte väl att jag kan få låna några bilder av honom till min blogg, men han sa att alla utom ett blev suddiga, så det var ju synd. Men han tog ett fint kort på tomten :-)

Till var lite blyg för tomten. Han ville att Linda skulle hålla honom medan han spanade in tomten. Han var nog lite fascinerad över tomten ändå, fast han såg lite läskig ut.

Vi tittade också på getter, hästar och olika marknadsstånd. Jag och syrran köpte bara var sin knäck klubba, nåt annat handlade vi inte. Men det var kul att vara där.

Idag är jag helt slut. Har inte orkat göra så mycket. Stekte hamburgare till middag och nu ska jag se scream 4 på film. Orkar inte göra många knop idag, men det är värt att bli trött och slut efter en sån här helg. Det var ju kul att träffa syrran och hennes familj.

Jag tog några foton på Till som jag vill visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar