Kramfors

Kramfors

lördag 29 december 2012

Saknad

Å, vad jag saknar Regina! Det var så roligt och trevligt när hon och Samuel var här i jul. Dagarna går ju så fort när Regina är här. Jag skulle vilja ha henne här lite längre. Nu är hon hemma hos Samuel i Vetlanda och ska fira nyår där.

Reginas hund Alice var roligt att träffa igen också. Det märktes att hon hade blivit äldre. Alice älskade all snö vi har här, så hon hoppade och dök i snödrivorna varje gång vi var ute. Jag tog en längre promenad med Alice sista dagen dom var här. Jag klarar inte av att gå med båda hundarna samtidigt själv, så Elvis fick stanna hemma. Men han fick ju också promenader.

Idag ska jag ta en långpromenad. Vi får se om jag tar med mig Elvis, han fryser så lätt om tassarna. 45 min rundan ska jag gå med han idag, den klarar han, för det är inte jättekallt ute. Kl 6 i morse var det -14 grader, men det lär väl bli varmare senare idag. Men långturen tar jag nog själv. Jag måste röra på mig nu efter julen. Jag har gått upp 2 kilo under jul, så nu är det färdig slöat och slut med god sakerna. Åtminstone till nyårsafton :-)

Ska tvätta idag också. Här fungerar det så att man tvättar då maskinen är ledig. Det finns ingen lista att boka tid på, så igår var det någon som hade tagit ur min tvätt ur maskinen och börjat tvätta. Så det blev bara en maskin tvätt igår. Jag har inga rena byxor till nyår, så i morse klev jag upp tidigt och satte igång mina gröna nya byxor i maskin. Jag hoppas jag hinner fler maskiner. Apro på det, så är nog mina byxor klara i maskin nu, så nu ska jag ner i källaren och sätta igång en till.

Lite bilder på hundarna från i jul. Elvis är julfin med sin blåa scarf och Alice tyckte om att ligga på mitt fårskinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar