Kramfors

Kramfors

lördag 1 december 2012

Den mörka tid är över

Det är första advent den här helgen. Vi går i väntans tider och väntar på jul. Vi pyntar och donar och gör det så juligt och mysigt medan vi väntar. Jag har satt upp julgardinerna och adventsstjärnan. Ska leta reda på kartongen med julsakerna också.
Vill dela med mig av en dikt som jag har skrivit. Den heter "Den mörka tid är över".

I radion spelas julsånger,
vissa spelas flera gånger.
Glitter och kulor hängs i granen.
Förväntan syns särskilt hos barnen.
Adventsstjärnan i fönstret lyser.
Ute är det kallt så man fryser.
Bullar och kakor bakas,
inte förren på julafton de får smakas.
Man ska pynta, städa och skrubba.
Bland alla saker hittas min julkrubba.
Den får mig att stanna upp en stund,
och tänka på honom som är nära varje sekund.
Det är Jesus födelsedag
vi firar varje juledag.
Vi får inte glömma varför vi firar jul.
Med Jesus blir julen inte bara kul.
Han ger mer än bara festliga minnen.
Han ger glädje och frid till alla sinnen.
Han ger till den som honom behöver.
Med honom den mörka tid är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar