Kramfors

Kramfors

tisdag 2 juli 2013

Jag kan inte skilja på



Melissa Horn är en artist som jag lyssnar ganska mycket på. Hennes texter är väldigt talande och berör svåra saker i livet, som ändå är något som de flesta kan känna igen sig i. Den här låten är min favorit av hennes låtar. För visst har det hänt att man träffar människor som låtsas vara ens vän, men det visar sig tillslut att det bara var ett falskt spel. Kanske var det ärligt menad från personen till en början att vara ens vän, men det gick över till att hela tiden hitta fel och kritisera en. Då kan jag tycka det är svårt att skilja på om personen verkligen är en vän eller inte. Vi som har delat allt med varandra, kan plötsligt inte det längre, för tilliten finns inte längre. Då man upptäcker att allt det personliga man har berättat har förts vidare till andra, och att ens vardag och personlighet blir något hon skämtar om med andra. Då kan inte jag skilja på om jag vill ha med personen att göra eller inte. För en del av mig tycker fortfarande om henne och alla roliga minnen finns kvar, skratten och glädjen som man har delat. Men när ens vän inte längre är en vän, då är det svårt att skilja på om vi är vänner eller om allt är förstört mellan oss.

Lyssna på låten, jag tycker den är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar