Kramfors

Kramfors

måndag 8 juli 2013

Sommarens höjdpunkt

Eftersom vår hund Elvis är sjuk, har varit det hela detta år, så blir det ingen "riktig" semesterresa för oss. Vi gör bara dagsutflykter och eventuellt en mini resa här uppe i Norrland. Det blir inget Gotland för oss i år.

I lördags var det en sån dag för oss, en dag då vi hittade på något roligt bara för en dag, isf att åka iväg på semester. Det har ju varit skulefestivalen den här helgen. Vi åkte dit på en av dagarna. Vi valde dagen då bl.a. Helen Sjöholm och Miss Li var där. Jag gillar ju båda de artisterna. Vi var där med några vänner till oss. Ann-Marie åkte med oss och vi mötte upp de andra i Skog där de bor. Det var Nina och Bengt. Vi hade det jättekul och vädret var bra hela tiden. Det var hur mycket folk som helst där. Som tur var så lyckades vi få väldigt bra platser. Det var ju bra både för att vi kunde se bra, men också för att jag och Micke kunde fota lättare. Jag sätter in tre bilder här nedanför från skulefestivalen. En bild är på Miss Li, en på Helen Sjöholm och en på publiken. Skulefestivalen är sommarens höjdpunkt för mig hittills den här sommaren. Det var riktigt roligt. Bäst tyckte jag om Helen Sjöholm. Vilken kvinna och vilken röst! Hon sjöng båda mina favoritlåtar av hennes låtar. Det var både "Du måste finnas" och "Gabriellas sång". Hon sjöng naturligtvis fler låtar, men just de två är mina favoritlåtar av henne.

Igår var vi på Gudstjänst i Pingstkyrkan här i Kramfors. Jag och Micke har gått ur kyrkan i Visby och gått med här ist. Så igår hälsades vi välkommen. Det kändes bra!
Vi bor ju inte kvar på Gotland längre, så då känns det naturligt att vi går ur där och går med i den församling som finns här där vi bor.

Här kommer bilderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar