Kramfors

Kramfors

söndag 21 juli 2013

Musik i lurarna



Min gamla Iphone började ha gjort sitt. De håller ju inte så länge de där nya "fånarna", som jag kallar dem för. Jag har bara haft min i två år. Den andra telefonen höll i åtta år. Men men, har man en gång börjat använda en sån där smartphone så vill man ju inte vara utan heller. Igår kom min nya Iphone. Är glad för den men det här med musiken fungerar ju inte. Alltså att föra över den musik jag har i min gamla Iphone till min nya. Det ska gå men det fungerar inte för oss. Det slutade med att jag ovetande kapade min mans kontokort, så nu kan han inte handla på det, men jag kan. Eller om det var han som kapade sitt eget ovetande. Vi har ingen aning på hur det gick till.

Nåja, eftersom jag inte hade någon musik i "fånen" så har jag tankat den med lite musik. Carola och Simon Ådahl var det första jag köpte, bla låten som är på you tube klippet här. Jag kan inte leva utan musik. Jag har alltid, så långt jag minns, varit beroende av musik.

Den här helgen är vi hundvakt. Det är första gången som Rasmus sover över hos oss. Det har gått jättebra och Elvis är glad över att ha en kompis här. Vi har också varit en sväng till Norrfällsviken och hälsat på Lars och Mari i deras stuga där. Det var trevligt! Jag fick klappa en livs levande ren. Det går nämligen omkring en ren där på Norrfällsviken som har tappat sin flock. Rudolf, som de kallar honom för, går oftast med de som spelar golf. Han har nog gjort de till sin nya flock. När golfspelarna går in i klubbhuset så ställer sig Rudolf sig utanför där vid ingången med golfbägarna, som de har lämnat utanför. Han kanske tycker att de där vagnarna med golfklubbor liknar honom mest av det som finns där. Det är synd om honom. När jag fotade honom så kom han fram till mig. Jag har nog aldrig varit så nära en ren tidigare.

Nu ska jag ut med vovvarna. Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar