Kramfors

Kramfors

onsdag 31 juli 2013

Aldrig ensam



När tidig morgon lyser upp min dag
går jag aldrig utan dig.

Klockan är 7:20 nu då jag skriver detta. Jag har varit uppe ett bra tag. Bästa tiden på dygnet är morgonen. Det har varit en väldigt hektisk helg som tog på krafterna för både mig och Elvis. Men det har varit en trevlig helg. I fredags åkte vi till Mellansel, till mina föräldrar och sov över där och på lördagen åkte vi till Östersund och hälsade på min syster och hennes familj. De har ju fått en liten flicka. Lovis heter hon.
Vi stannade bara över dagen i Östersund för att sen åka tillbaka till Mellansel och sova en natt till där. På söndagen åkte vi hem till Kramfors igen.
Självklart tar en sån helg på krafterna då man inte är riktigt frisk. I måndags var jag helt ur gängorna, så det blev en riktig slappdag. Men igår var jag pigg igen och tog en promenad ihop med två vänner och våra hundar. Det blev också en tvättdag, då jag hade tvättstugan nästan hela dagen. På kvällen blev jag så sugen på att gå på bön i kyrkan, så jag gick dit. Det ångrar jag verkligen inte. Oj, vad jag behövde det!

Under bönemötet blev jag tillfrågad om jag vill ha inledningsordet i kyrkan på söndag. Det tackade jag ja till. Vi får väl se vad det kan bli. Jag ska sätta mig när jag får tillfälle och förbereda mitt inledningsord. Just nu har jag ingen aning om vad jag ska säga.

Idag ska Elvis till sin frisör. Det blir nog skönt för honom att bli av med sin tjocka päls. Kanske det kommer bilder på en nyklippt Elvis senare. Vi får se hur det blir med det.

Nu ska jag äta frukost och sen gå ut med Elvis. Lyssna gärna på Carola klippet som jag har lagt ut här. Hon sjunger "När löven faller" fast på engelska. Jag tycker om den låten väldigt mycket och den engelska versionen är också fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar