Kramfors

Kramfors

måndag 9 december 2013

Hej mitt vinterland!


Äntligen har det kommit lite snö, men det är inte så mycket. Lite mer snö vill jag ha!


Idag är jag hundvakt och har lilla Vissla hos mig. Stackars lilla tjej! Hon fryser nåt så förfärligt när vi är ute, trots sin tjusiga täckjacka. Hon fick inte följa med på min och Elvis långpromenad med kompisarna. Hennes Matte ville inte det, och jag kan bara hålla med. Det skulle bli för kallt för Vissla. 

Igår när jag och Elvis var ute och gick med Anne, Bojan och Bilbo, så träffade vi Helena som brukar klippa Elvis. Hon var ute med två av sina pudlar. Vi släppte lös hundarna så de fick leka. Bilbo tyckte det var jättekul och sprang och busade med Helenas hundar. Elvis tyckte också det var kul, men ville mest bara nosa på dem. Fyra pudlar som sprang omkring och lekte i snön, det var roligt både för oss och hundarna. 

Förutom att jag är hundvakt och har gått en timmes promenad idag, så har jag också tvättat några maskiner tvätt. Alla dessa trappor upp och ner från tvättstugan tar på krafterna. Jag ska gå in till stan senare idag och lämna Vissla till hennes Matte. När jag har gjort det så ska jag inte göra så mycket mer idag. 
Det kommer en dag i morgon också som jag ska orka med. 

Ha det bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar