Kramfors

Kramfors

onsdag 4 december 2013

December fix

Nu är det äntligen December! Jag både gillar och inte gillar December. Jag tycker om allt det där mysiga som är den här månaden med alla ljusen, stjärnorna och ljusstakarna som lyser i alla fönster, julmusik, Lucia mm. Men all denna stress och alla måsten och framförallt är det en dyr månad. 

Första advent är också mysig. Jag var i kyrkan nu den första advent. Det var meningen att jag skulle gå på skyltsöndagen men det blåste nåt så förfärligt så jag var hemma istället. 

Jag hittade inte min advent ljusstake så jag gjorde en egen av mina fossiler som jag har plockat på Gotland. 


Det var svårt att välja ut vilka fossiler jag skulle ha med. Tomteluvorna var ju självklara. Det finns en sorts fossil som ser ut som tomteluvor, därför kallas de för det. 


Jo, jag vet att jag behöver byta ut ljuset, men hade inget annat just då och jag ville ju tända ett ljus då det var första advent, så då fick jag ta det som fanns. 


Ganska bra blev det, tycker jag. 

Jag och Micke har varit och handlat de sista julklapparna och Regina fyller 18 år nu den 20 den här månaden, så vi har köpt present till henne också. 
Idag gick jag till Konsum och postade paketen till Regina. Men det var ju inte det lättaste att skicka dem. Jag tog med mig mina två inslagna paket och frågade efter en lämplig kartong att skicka dem i. Kvinnan på Konsum vägde paketen och sa att jag kunde skicka dem i vanliga gula postpåsar. Jag tittade på den största postpåsen och jämförde med det största paketet och insåg att det skulle inte gå. 
Men hon gav sig inte. "Ge mig den största postpåsen!", sa hon. Jag gav hon den. Hon bokstavligen pressade ner paketet allt vad hon kunde i påsen. Hon fick riva sönder kanterna på påsen för att få ner det. "Det går att tejpa", sa hon lite stressat. Jag påpekade att pappret på paketet går nog sönder, men det var inte hon så bekymrad över. Nästa paket, som vi fick ta i en annan påse var något lättare att få ner, men lite våld fick hon bruka för att få ner det också. Jag tycker det borde vara lättare med en kartong, men tydligen så tyckte inte hon det. 

Idag har jag tittat på recept på julgodis. Jag borde väl göra nåt gott till jul. Förra året bakade jag kakor, men eftersom vi var borta på julaftonen så gick det inte åt så mycket av kakorna. Jag hade kvar kakor i frysen långt efter nyår. I år funderar jag på att strunta i att baka kakor och göra lite godis istället. Vi får se hur jag gör. 


Mitt ägg som jag stekte till frukost i morse blev ett hjärta. Önskar dig som läser detta en riktigt bra fortsatt vecka och kom ihåg att sprida kärlek omkring dig och glöm inte att du är älskad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar