Kramfors

Kramfors

tisdag 31 december 2013

22 år med den bästa vän jag haft



Idag är det nyårsafton och sista dagen på 2013. Det har varit ett tufft år. Elvis blev svårt sjuk i början av året och det har varit många turer till olika veterinärer och massa olika medicinkurer. Det var så illa ett tag att vi funderade på om vi skulle ta bort honom. När inte ens veterinärerna såg någon ljusning, då kändes det tungt. Men vi bestämde oss för att prova en antibiotikakur till och den gjorde susen. Nu mår han bra och äter inga mediciner.

Året har inte bara varit jobbigt. Det finns några händelser som jag tänker tillbaka på med glädje. Skulefestivalen är en sån händelse. Jag och Micke åkte till en av dagarna på den festivalen tillsammans med våra vänner Ann-Marie, Nina och Bengt. Det var bla Helen Sjöholm och Miss Li den kvällen.

En annan händelse jag minns med glädje är midsommarafton. Den firade vi ihop med Mickes mamma och hennes man. Vi åkte ut till Bönhamn där vi tillbringade en stor del av dagen. Det var jättefint väder och vi hade hundarna med oss. På kvällen blev det grillfest hemma hos Inga-Britt och Palle.

Min och Mickes bröllopsdag minns jag också, så klart. Vi firade vår 10:de bröllopsdag. Det var meningen att vi skulle resa till Malmö och se en av deltävlingarna till Eurovision song contest. Eftersom Elvis var dålig då så fick vi ställa in den resan. Men vi fick en mysig och lugn dag tillsammans och vi åkte till Sollefteå och åt finmiddag på Kajsas istället.

Jag skulle kunna fortsätta och berätta fler händelser, om julen tex. Men den har jag nyss skrivit om, så den kan ni läsa om i mina senaste inlägg.

Idag, nyårsafton är det 22 år sedan jag tog ett av mina absolut största och bästa beslut. Det var på nyårsafton 1991. Jag var 17 år och rätt så vilsen i livet. Den kvällen, eller snarare natten...på tolvslaget tog jag emot Jesus i mitt liv. Jag var på ett kristet ungdomsläger. Jag kommer från en kristen familj, så det var inte så konstigt att jag hade hamnat där. På tolvslaget på nyår så var det nattvard och jag tog det beslutet då att bli en kristen och ta emot Jesus i mitt liv. Så året 1992 började jag med att ta emot Jesus. Ingen dålig start på ett nytt år!
Låten med Josh Groban som jag har i detta inlägg vill jag tillägna min bästa vän Jesus. Han drog mig upp då livet var som mörkast.

Visst har det varit många tuffa uppförsbackar i livet även efter jag tagit emot Jesus. Livet fortsätter ju även efter det med allt vad livet innebär. Skillnaden är att jag nu har en trofast vän att luta mig mot och som både lyssnar och hjälper.

Nu vill jag önska dig ett gott slut på 2013 och ett gott nytt 2014. Ta väl hand om dig för du är värdefull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar