Kramfors

Kramfors

tisdag 15 april 2014

Gästat och gäster

I helgen var vi till mina föräldrar i Mellansel och hälsade på. Det var trevligt, bortsett från att jag inte mådde så bra i lördags. Jag bakade ju i fredags, så kanske berodde det på det. Jag har ingen annan förklaring till det. Jag brukar ju vara ur form dagen efter jag har varit igång. Men det är ju inget allvarligt. Det går över av vila. Det är det vanliga med yrsel, matt i kroppen och tröttare än vanligt. Så det blev mer eller mindre en dag i soffan för mig i lördags. 


Soffan passar bra att vila i då jag är yr, trött och illamående. 


Till middag gjorde mamma en god kycklinggryta. 


I söndags var vi till EFS kyrkan i Mellansel. Jag tror inte jag har varit där sen jag var barn. Jag minns skolavslutningarna som vi hade där då jag gick i låg och mellanstadiet. Tavlan på Jesus som hängde där då jag var barn, hängde kvar. 

Det var en otroligt bra predikan och kören Mosaik sjöng så bra. De borde vi bjuda till Kramfors nån gång tycker jag. 

Jag träffade min kära barndomsvän Carina när jag var i kyrkan. Vi lekte jättemycket ihop som barn. Hon växte upp på samma gata som mig. 


Strax innan vi skulle åka hem från Mellansel så såg vi de här fina rådjuren som var i skogen bredvid mamma och pappas hus. En granne till mamma och pappa har byggt ett matställe till rådjuren. Varje dag går grannen dit och fyller på mat och senare kommer rådjuren dit och äter. Så fint gjort tycker jag. 


Igår kom en internet kompis till mig och hennes familj och hälsade på. Vi hade aldrig träffats tidigare, men jag och Marina har haft kontakt under flera år via nätet. Vi träffades via en kristen sida som heter "Att dela Kristus med varandra", men den senaste tiden har vi haft mest kontakt via Facebook. 

Det var så trevligt att träffa henne och hennes man och två av hennes fyra barn. De två äldsta var inte med. Vi fick den här påskblomman av dem. 

Ha en fortsatt fin vecka du som läser min blogg. 

1 kommentar:

  1. Jätteroligt att träffa er.
    Det var härligt att lära känna er irl också. Och inte bara på nätet.Så gott fika ni bjöd på.
    Pojkarna pratar fortfarande om de goda chokladkakorna.
    Kram från Marina

    SvaraRadera