Kramfors

Kramfors

måndag 28 april 2014

Bröllopsdag

På tisdag är det 11 år sen som jag och Micke gifte oss. Det firade vi nu i helgen. Vi brukar i vanliga fall äta ute på restaurang på vår bröllopsdag. I år kände vi för att göra något annat. Vi åkte ut till ett ställe som heter Icktjärn, som både jag och Micke tycker mycket om. Vi tog med oss Elvis. Där grillade vi och njöt av den otroligt fina utsikten och miljön som är där. 


En helt magisk miljö på Icktjärn. 


Micke tar sig en snus medan han njuter av lugnet, naturen och utsikten. 


Blommor


Vår exklusiva bröllopsmiddag :-)
Den bestod av grillad falukorv som varmrätt och grillad banan med choklad inlindad i folie, som efterrätt. 
Gott var det! 


Grillad banan med choklad. 

Jag tror att många gånger är det enkla det godaste. Jag tror att både jag och Micke fick ut mer av de timmarna i Icktjärn än vad vi skulle ha fått om vi gick på restaurang. Ibland kan det vara bra att göra något annat än vad man brukar göra. Det måste inte kosta skjortan bara för att man ska ha det trevligt. 


Skulle jag kunna få låna din pinne Husse? 

Apropå skjortor...idag gick jag in till stan för att köpa något fint till mig själv som jag ska ha på mig på mitt 40 års kalas. Jag hade tänkt mig en blus eller ett snyggt linne som jag kan ha till mina svarta byxor som jag har tänkt att ha på mig. Gärna nåt med färg och kanske nåt glittrigt. Jag konstaterade ganska snabbt att vitt är årets färg. Jag har ingenting emot vitt, det är snyggt. Men nu var jag ju ute efter något med färg, vilket var nästan omöjligt att hitta, åtminstone något fint. Så jag gick hem utan att ha köpt något. Men det är inte hela världen om jag inte hittar något. Jag kan ta något som jag har hemma. Hade ju varit kul med något nytt förstås. Jag väntar ett tag och se om det hinner komma in något nytt med färg. Det är ju ett tag kvar tills jag fyller. Annars får jag ta något som jag redan har. 

Nåja, nog med det! Jag vet inte om jag kommer att skriva mer här innan Valborg, så jag vill passa på att önska dig en fin sista april och tänk på alla hundar du som tänker skjuta raketer och smälla smällare. Ta det lite lugnt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar