Kramfors

Kramfors

fredag 25 april 2014

Mjösjö

Igår gjorde jag och Elvis en utflykt med våra vänner Anne, Bojan och Bilbo. Vi gick till stugan i Mjösjö. Jag hade aldrig varit där tidigare. Det var så fint. Precis sån miljö som jag älskar och trivs i. Lugnet som är där är oslagbart. 



Finns det nån mer harmonisk miljö som detta? Skulle inte tro det!


Elvis var lycklig över pinnen som han hittade. 


Stugan i Mjösjö där vi stannade och fikade. 


Utsikten från stugan. 



När jag visade bilderna för Micke då jag kom hem så blev han sugen på att gå dit också. På tisdag nästa vecka har vi bröllopsdag. Då har vi varit gifta i 11 år. Vi tänkte fira det till helgen, i morgon. Vi hade först tänkt att åka ut till Icktjärn och grilla. Icktjärn är ett naturreservat här i Kramfors. Det finns grillplatser där så det går att grilla. 
Men nu funderar vi på att gå till Mjösjö istället. Vi får se hur vi gör med det. 


Elvis var överlycklig över att få springa i skogen. 


Bilbo tyckte också om skogspromenaden. 


En myrstack såg vi och alla var hemma där. 


Livet är som bäst då man får vara i skogen och har en egen pinne att gnaga på, tycker Elvis. 

När vi kom hem var vi så trötta båda två. Jag fick yrsel och illamående, som inte är ovanligt för mig. Men det är det värt! 

Ha en bra helg och njut av det fina vädret som har utlovats. 

Jo, förresten! Jag måste ju få visa min blomma som jag har skaffat. 


En liten kaktus som förhoppningsvis ska växa och bli större. Den heter Opuntia. Jag gillar kaktusar! Kanske för att jag är så dålig på att sköta om blommor. De brukar dö ganska fort hos oss. Lyckas jag ta död på den här så ska jag nog inte ha några blommor. 

Men nog för mig nu...
Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar