Kramfors

Kramfors

tisdag 27 maj 2014

40-års kalas


Japp, då har man fyllt 40 och kommit typ halvvägs på vägen. Det känns bra! 
Jag fotade inte så mycket under kalaset. Det enda jag tog kort på var maten, allt annat glömde jag bort att fota. Det tyder kanske på att jag hade roligt hela kvällen. 

Jag tog ett foto på dukningen i Pingstkyrkan där vi höll till under fikat. Det var där jag öppnade alla presenter också. 


Jag är så tacksam till min församling som lånade ut lokal. Vi var 21 personer och det hade blivit lite trångt i vår lilla tvåa. 

Men först var vi på Strike och käkade mat. Jag hade valt fisk. 


Det var så otroligt gott! 

Efter maten blev det bowling. Det var roligt! Jag är ju helt värdelös på bowling, men det var roligt ändå. Som sagt, jag hade så kul så jag glömde bort att fota och Micke filmade, så han tog inga kort heller. Så det blir inga bilder från bowlingen. 

När vi var klara på Strike så åkte vi till Pingstkyrkan där det blev fika. 
Jag fotade tårtorna innan så de kan jag ju visa.


Marängtårtan blev allt annat än vacker. Men utseendet spelar ingen roll säger man ju. Det är ju insidan som räknas :-)
Den smakade bra och Till som brukar vara lite kräsen tog två bitar. Efteråt fick jag en kram och när jag frågade om han tyckte om tårtan nickade han nöjsamt. Det ser jag som ett bra betyg. 


Jag gjorde en rosa tårta med hjärtan också, ifall någon hellre skulle vilja ha den. 

Å, just det! Presenterna! Jag måste säga att jag blev jättenöjd över alla presenter. Jag hade bland annat önskat mig pengar så jag har något att handla för på Ullared. Det fick jag, så nästa månad bär det av till Ullared. 


Parfym fick jag av min bror Jerry och hans fru Desirée. Den luktar jättegott!


Ett gäng fina armband fick jag av Mickes systerson Jens och hans flickvän Ann-Louise. Några av de armbanden ska jag ha på mig då Regina tar studenten. Det tillsammans med ett jättefint halsband som jag fick av Mickes syster Mari och hennes sambo Lars, ska jag ha på mig på studenten. 


Blomma fick jag av Mamma och Pappa. 

Jag fick så många saker så jag tar inte med allt. Jag är tacksam och känner mig välsignad. Festen blev bra och även fast jag var trött, så orkade jag med hela tiden. 

Dagen efter var jag mer död än levande, men det visste jag att jag skulle vara. Jag har mer eller mindre varit sängliggandes i två dagar. Jag är fortfarande seg, men betydligt piggare än vad jag har varit. 
Men varje värkande del i kroppen och yrsel och sirapsskalle är värt för att få vara med nära och kära och ha kul ihop. Det väger betydligt mer än att jag blir dålig i några dagar. Det går över! 

Ha en bra dag du som läser min blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar