Kramfors

Kramfors

söndag 4 maj 2014

Choklad chrisp


Den här veckan har jag bakat en hel del till mitt kalas. Jag gjorde bl.a. dessa goda kakor. Choklad chrisp heter de. De är otroligt goda och svårt att bara ta en...eller några. Det är lätt att man äter många av dem. 

Här kommer receptet om du vill göra dem. 

200 g mjölkchoklad (ljus eller mörk).
25 g kokosfett
4 dl corn flakes
2 dl kokosflingor

Smält kokosfett och chokladen över vattenbad (det ska inte koka).
Rör ner corn flake och kokosflingor och blanda ordentligt. 
Klicka ut massan i bakformar och ställ i kylskåp 1 timme. Sen är de klara att äta. 


Man kan hoppa över kokosflingorna om man vill. 


Jag har även bakat kanelbullar för första gången i mitt liv. De blev goda men kanske inte helt perfekta utseendemässigt. De blev lite olika storlekar på dem, men det gör inget tycker jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar