Kramfors

Kramfors

fredag 29 januari 2021

3 saker du inde visste om mig del 2

 

Det snöar för fullt idag och jag försökte fota genom vårt vardagsrumsfönster att det snöar, men det syns ju inte på fotot.

Nåja, 14 Augusti förra året, alltså 2020, gjorde jag ett blogginlägg om 3 saker du inte visste om mig. Ja, rubriken på det inlägget är så. Där kan du läsa om hur jag hamnade på samma vigsel och bröllopsfest som Sven-Bertil Taube. Du hittar det i arkivet.

Jag tänker fortsätta med ett nytt blogginlägg om 3 saker du inte visste om mig. Kanske kommer det fler längre fram, vi får se hur jag gör med det.

Den första saken jag tror att du inte vet om mig är att mitt bröstben är kluvet. Jag har ju opererat hjärtat tre gånger och då sågar de upp bröstbenet. När jag väntade min dotter Regina så sparkade hon så hårt i min mage att bröstbenet sprack. När jag gjorde min tredje hjärtoperation försökte de fixa det, men det är fortfarande sprucket. Det finns massa brosk mellan, men jag kan köra fingrarna mellan bröstbenet fortfarande. Det är inte sprucket hela vägen upp och läkarna säger att det inte är någon fara. Jag har inte ont av det.

Det andra jag tror att ni inte vet om mig är att jag har gått ett år på Livets ords bibelskola. Det var 94/95 som jag gick där. Man får så klart tycka vad man vill om Livets ord. Jag vet att det finns massa rykten om dem och det har varit så mycket skriverier om just den församlingen. Jag personligen tycker det är en bra församling och jag har haft stor nytta i livet av det jag fick lära mig där. Däremot tog jag inte till mig allt men det som jag tyckte var bra och nyttigt behöll jag. För det är faktiskt så, ingen församling, kyrka eller människa är felfri och helt perfekt. Vi har alla brister och fel och skulle varje församling, skola, arbetsplats eller vad det än är bli granskade så mycket som Livets ord har blivit så skulle man hitta saker där också. Speciellt om de som granskar utgår och har som mål att hitta fel. För mig var bibelskola på Livets ord bra. Men jag har stor respekt för de som har en annan upplevelse. Jag kan ju inte tala om för någon annan hur den personen ska känna. Vi måste respektera varandra. 

Den tredje saken jag tror att du inte vet om mig är att jag har sett ett ben växa ut. Det var i en kyrka i Ö-vik och han som predikade frågade när han hade predikat klart om det finns någon som inte har sett ett ben växa ut. Jag räckte så klart upp armen för det hade jag aldrig sett. Min kompis som satt bredvid mig räckte också upp armen. Då bad han oss komma fram och vi gick fram. Där satt en kvinna som hade ett ben kortare än det andra. Hon hade frågat predikanten om han ville be för henne och det ville han. Hon fick sitta på en stol och hålla båda benen rakt och mot varandra så att vi kunde se. Sen bad han för kvinnan och benet växte ut. Fort gick det och det var ingen lurendrejare. Det hände på riktigt. Jesus botade den kvinnan där och hennes ben blev lika långa. 
Efteråt sa predikanten: "Märkligt att det bara var två av alla ni som är här som inte hade sett ett ben växa ut. Är det så vanligt med såna mirakel här uppe?"
Det visade sig ju att det faktisk var alla som var där som aldrig hade sett det tidigare. Men jag och min kompis fick se det på nära håll. 

Det var tre saker som jag tror att ni inte visste om mig. Kanske blir det fler såna här inlägg i framtiden, vi får se.

Ha det bäst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar