Kramfors

Kramfors

torsdag 29 november 2012

Måååål!!!

Japp, i morse när jag ställde mig på vågen så visade den 60 kilo, vilket var min mål vikt. Gissa om jag blev glad! Har gått ner 13 kilo. Jag vet att man inte ska ge sig själv beröm i detta land, där det är förbjudet att tycka att man är bra. Men det skiter jag i! Jag är skit stolt över att jag klarade det. Men det är nu det verkliga jobbet börjar, att behålla vikten. Det går ju betydligt fortare att gå upp alla dom där kilona än vad det var att gå ner dom.

Jag är lite ledsen över att jag inte kan träna på fler sätt än att ta promenader. Men jag förstår inte varför jag inte skulle kunna det. Okej, att lyfta skrot är ju inget för en hjärtsjuk, det fattar ju jag med. Lika så springa, simma, tennis och annat där man använder armarna mycket. Cykla har jag provat och det går verkligen inte. Jag fick en jättefin motions cykel av Micke där jag kunde göra eget schema..men jag var typ död efter bara några minuter. Gjorde flera försök men tillslut sålde jag den.

Men jag tycker att jag skulle kunna träna på gym utan att lyfta massa vikter. Jag menar, magmusklerna, benen och ryggen borde jag ju kunna träna. Vattengympa har jag provat och det var ingen hitt. Sjukgymnasten var hela tiden rädd att jag skulle tvärdö där i vattnet, så hon glömde nästan bort de andra i gruppen och jag var rädd för vattnet :-/ (kan inte simma).

Nä, jag får nog fortsätta med mina promenader. Just nu har jag fått problem med min lilltå, eller båda lilltårna. Jag har ju brutit min högra lilltå ett antal gånger och den har vuxit ihop fel och är sned och krokig. Den andra lilltån har nog också fått sig en rejäl smäll nån gång, för den är inte heller som den ska. Men det är bara den högra som jag har röntgat och fått bekräftat att den har varit av på flera ställen och vuxit ihop fel. Men det är inget dom gör nåt åt.

Men..igår kände jag att jag fick så ont i små tårna när jag var ute och gick. Idag blev det ännu värre, så jag kan inte gå så fort som jag vill. Jag har köpt nya skor, så det kan ju bero på dom. Jag hoppas verkligen det går över för jag vill ju fortsätta med mina promenader.

Jag försökte förgäves hitta några fina byxor att ha på mig här om dagen. Eller fina, men något annat än mjukis byxor, men allt var för stort. Jag har gått i mjukis byxor hur länge som helst nu, så idag gick jag ner på stan och köpte mig ett par nya jeans tights. Jag kan ju inte gå i mjukis byxor eller överdrags byxor jämt när jag är ute bland folk. Jag måste ha fler byxor men ska vänta till mellandags rean. Behöver ju tröjor också.

Här kommer bild bevis på att jag väger 60 kilo nu. Fotot tog jag i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar