Kramfors

Kramfors

lördag 3 augusti 2013

Hjärtats bön



I går var jag och Micke till Ö-vik. Jag träffade en god vän till mig som jag inte hade träffat på länge. Det var trevligt! Vi åt på restaurang och gick en stund på stan. Senare bjöd Marie, som min vän heter, hem oss till sig. Där blev det fika ute i hennes trädgård, gos med katten Sigge och massa musik. Marie är kantor och jobbar så klart mycket med musik, så det blev en hel del lyssnande på musik Det passar ju mig bra eftersom jag också tycker om musik. Jag kan ju tyvärr inte själv spela och sjunga, men lyssna kan jag :-)
Marie känner bröderna Simon och Frank Ådahl och har jobbat ihop med Frank. Jag fick se en filminspelning från en konsert som hon hade med Frank och artisten Viveka Näslund.
Marie är med på en skiva med Viveka där Marie spelar piano, och jag fick en skiva av Marie. Den är så bra! Låten här ovan är Viveka Näslund som sjunger och den finns med på den skivan som jag fick. Tycker om hennes texter. Lyssna gärna på låten!

Nu måste jag sätta mig och förbereda mig för i morgon. Jag ska ju ha inledningsordet i kyrkan i morgon. Jag har varit så trött idag och värmen gör det ju inte bättre, så jag har inte riktigt orkat förbereda mig. Men nu måste jag för i kväll lär jag ju knappast orka.

Ha en bra dag allihopa och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar