Kramfors

Kramfors

måndag 14 oktober 2013

Händelserik helg

Ja, den här helgen blev lite mer händelserik än vad vi hade tänkt. Tyvärr en del händelser som inte var så kul, men mycket som var trevligt också. 

I lördags åkte jag och Micke till mina föräldrar i Mellansel. Min syster Linda och hennes familj var också där. Det var roligt att träffa dem alla, och lilla Lovis har redan blivit tre månader. 


Jag med min systerdotter Lovis. 


Pappa som läser saga för min systerson Till. 

På em ställdes det fram en skål med nötter. Jag älskar nötter, så jag åt glatt av dem. Inte jättemycket, men bra många. 
Efter bara en stund började det att klia på händerna och sedan spred det sig över hela kroppen. Jag blev svullen runt ögonen och röd över hela kroppen. Jag har aldrig reagerat på nötter tidigare. 
Det blev till att åka in till akuten. 
Där fick jag hjälp på en gång. Jag fick 12 kortisontabletter och nån annan tablett mot allergi. Jag fick frossa under tiden jag var där, men efter ett tag så avtog frossan och jag blev mindre och mindre röd. Klådan och svullnaden runt ögonen försvann också. Jag fick som tur var inga andningssvårigheter, men läkaren tyckte jag lät tjock på rösten. 


Jag fick en kanyl i armen ifall de skulle behöva ge mig mer medicin akut. Sen blev det en enda lång väntan. De ville ha mig under observation i minst fyra timmar, och eventuellt skulle jag läggas in. Som tur var så slapp jag läggas in och jag var tillbaka i Mellansel runt halv nio på kvällen. 


Elvis hade väntat på oss i hallen hemma hos mamma och pappa. Han tyckte inte alls det var kul att vi bara åkte iväg så där utan honom. 

Men väl tillbaka i Mellansel så fick vi äta älgstek, klyftpotatis och kantarellsås. Det var så gott! Jag han se lite av Körslaget som Carola var med i den här gången. Körerna sjöng Carola låtar. 


På söndagen kom min faster Marianne och hälsade på i Mellansel. Det var så länge sen jag träffade henne, så det var kul att hon kom. Vi han prata lite och äta tillsammans innan vi åkte hem. 

På hemvägen blev vi vittne till en otäck bilolycka. Det kom en bil bakom oss som körde väldigt fort. Han var nära på att köra in i oss i den farten, men precis innan han var på väg att träffa vår bil, svängde han av mot en mindre väg, utan att bromsa. Bilen studsade två varv innan den hamnade på taket på andra sidan vägen. Vi stannade så klart. Det var två yngre killar i bilen som klev ur själv. En av dem blödde kraftigt från huvudet. Killen som blödde ringde själv efter ambulans och två ambulanser kom dit och hämtade dem. Brandmän kom dit också och de ville att vi skulle stanna kvar tills polisen kom, eftersom vi var de första vittnena. De gjorde vi och vi berättade vad vi hade sett. Polisen tog våra namn och telefonnummer ifall vi skulle behöva vittna i rätten. Det hoppas jag verkligen att jag slipper. 

Ja, det blev en händelserik helg. Vissa saker som akuten och bilolyckan var inte så trevligt. Men jag är glad att jag fick träffa min faster Marianne och de andra. 

Det var tänkt att jag och Micke skulle gå på en konsert i Ö-vik med Frank Ådahl. Vi skulle vara med min vän Marie. Men jag var så trött igår efter allt, så jag orkade helt enkelt inte. Det var synd, för jag hade gärna varit där. 

Helgen blev som den blev och nu är vi hemma igen. Det känns skönt det också. Idag ska jag bara ta det lugnt. Jag känner mig inte så pigg idag. Vila och undvika nötter ska jag göra idag. Ha en bra dag du med och tack för att du tittade in i min blogg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar