Kramfors

Kramfors

måndag 21 oktober 2013

Inte sån händelserik helg

Till skillnad från förra helgen då vi var i Mellansel och jag hamnade på IVA pga allergichock och att vi blev vittne till en singelolycka, så har den här helgen varit stillsam. Jag är väldigt förkyld och har varit sängliggande hela lördagen och söndagen. Det har blivit mycket film, som det oftast blir då man är sjuk. 
Jag mår inte så bra idag heller, men jag måste börja röra på mig. Jag får se om det blir nån promenad med Bojan, Anne och hundarna idag. 

Vintern är på ingång och det gläder mitt norrländska hjärta. 


Idag är det -9 grader ute. Det är skönt! 

Den här veckan händer det en del trevliga saker. På torsdag öppnar den nya gallerian här i stan. Det blir bra det! Jag har ju några julklappar kvar att köpa och dom ska jag köpa i gallerian, har jag tänkt. 


Petter, ni vet rapparen, ska komma till Hola folkhögskola och ha en föreläsning om hur han blev artist. Dessutom är det försäljning av hans bok "16 rader". Jag läser ju sällan böcker, så nån bok lär jag inte köpa. Det är mer föreläsningen som jag är intresserad av. Men jag har ingen att åka dit med, så jag tror inte att jag kommer att åka dit. 


Elvis mår fortfarande bra! Hans mage krånglar ibland, men med tanke på hur sjuk han har varit och faktiskt nära på att dö, så känns en krånglig mage som en bagatell. Vi har varit in på Lantmagasinet här i stan och beställt hem hans mat. De hade bara små påsar av det i butiken, men nu i veckan ska de få hem större säckar. Det är viktigt att han äter bra mat när hans mage är så där. 


Tittut! Jag gillar den här bilden på Elvis :-)

Nån kyrka har det inte blivit för mig på flera veckor. Har vi inte varit borta så har jag varit sjuk eller väldigt trött. De i församlingen lär väl tro att jag har flyttat igen. Men så fort jag blir fri hostan, snuvan och febern så ska jag dit. Jag saknar gemenskapen som finns i församlingen. 

Nåja, nu ska jag snyta mig och fixa lite frukost. Ha det bäst!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar