Kramfors

Kramfors

torsdag 17 oktober 2013

Säg mig var du står



Det här youtube klippet är från Körslaget i lördags där Carola sjöng "Säg mig var du står" ihop med körerna. Bra låt, bra sång, snygg klänning och bra ös, det är vad jag tycker. Men jag läste i Carolas blogg nu på morgonen att Carola själv inte var helt nöjd med sig själv där. Hon tyckte att hon lät för anfådd då hon sjöng och klänningen hade blivit uppsydd för mycket av skräddaren, men det fanns ingen tid att ändra på det. Dessutom har folk skrivit till henne att hon såg rund ut. Varför skriver man det till henne? Jag hör inte att hon låter anfådd och klänningen är skitsnygg på henne. Anorexismala artiser finns det alldeles för många av. Det är bara bra att hon har lite hull.

Nåja, det var Carola det! Själv har jag åkt på en förkylning. Jag har jätteont i öronen och halsen och näsan rinner. Det blir till att käka halstabletter, te med honung och ta det lugnt. Eller, lugnt och lugnt...jag ska ut med hunden förstås. Jag ska träffa Bojan och Anne, om inget annat inträffar. Jag ser genom mitt fönster att första snön har kommit. Små lätta snöflingor faller mjukt ner utanför mitt fönster. Mysigt! Det blir roligt för Elvis och hans kompis Bilbo! Jag hoppas det kommer så pass mycket snö att de kan busa i snön.

Nä..nu blir det en halstablett, honungste och en varmare tröja. Jag fryser!

Ha det gott kära du som läser min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar