Kramfors

Kramfors

onsdag 11 mars 2015

Mor Kerstins lördagskaka

I helgen var vi till mina föräldrar och firade pappa som fyllde år. Mamma hade bakat och lagade jättegod mat. Jag tänker dela med mig av ett recept som jag har fått av mamma tidigare. Det är jättegoda små kakor med choklad i. Min mamma heter Kerstin så jag kallar dem för Mor Kerstins lördagskaka. 


100 gr smör
1/2 dl socker
1 msk sirap
50 gr mörk blockchoklad
2 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat

Rör ihop smör, socker och sirap. 
Hacka chokladen grovt.
Rör ner chokladen, mjölet och bikarbonat med det övriga. 
Rulla degen till rullar ( 2 längder). 
Lägg dem i kylskåp i en timme. 
Skär sen dem i skivor och lägg på plåt med bakplåtspapper.
Grädda i 225 grader ca 7 minuter. 

Lycka till!

Natten till igår mådde jag inte alls bra. Mitt hjärta slog så lågt att jag blev yr och kräktes. Det kändes som om jag var i en torktumlare och ett tag kunde jag inte ta mig ur sängen. Jag mådde något bättre på morgonen men var dålig hela dagen igår. Hjärtat ville inte riktigt slå som det borde. Som tur är har jag världens bästa släktingar. Mickes syster kom och tog en långpromenad med Elvis. Micke var ju på jobbet och jag kunde ju inte. 
Inatt har jag sovit bra och mår bättre idag. 

Jag har försökt nå Hjärtmotagningen i Umeå men inte lyckats. Jag ska försöka igen. Sollefteå är ju ingen idé att jag ringer till. 

Solen skiner idag och jag ska försöka mig ut på en promenad idag med Elvis. Mickes mamma har lovat att ta honom annars, om jag inte orkar. Men jag tror det ska gå bra. 

Ha en skön onsdag du som läser detta och testa gärna att göra kakan här ovan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar