Kramfors

Kramfors

onsdag 21 oktober 2020

Grattis Nemo 1 år

 

Nemo fyller 1 år idag! Jag är så otroligt glad och tacksam över att han finns i mitt liv. Jag är lika glad över båda våra hundar. Tänk vad mycket som har hänt sedan vi köpte Nemo. Han har fått varit med om så mycket under sitt första år. Flyttat från sin mamma och syskon till oss, gått valpkurs, fått massa nya vänner, flyttat med oss till Gotland och varit med om många härliga utflykter. Han har ju också förändrats en hel del utseendemässigt. När vi köpte honom var han mörk men blev vitare ju äldre han blev. Nu är det bara öronen som fortfarande är mörka. 
Jag klev upp tidigt i morse och gjorde en tårta till Nemo. Inte den nyttigaste, men är det kalas så är det. Den bestod av sockerfri franska, leverpastej, skinka och som toppning riven ost och hundgodis. Den gick i kan jag lova. Jag gav ju inte hela tårtan. Jag delade den på hälften och sen delade jag den halvan en gång till så Elvis och Nemo fick var sin bit i morse. Det som är kvar ska de få ikväll.
Gott med tårta tycker både Elvis och Nemo.
Presenter blev det också. Dom fick var sitt paket. Jag köpte dentastix till dem.
Uppskattad present av båda pojkarna. De ska få var sitt grisöra också, det älskar dom. 

Jag är fortfarande inte bra i magen. Får ont i magen så fort jag äter nåt fett, tex såser, ost mm. Jag har slutat helt med godis och läsk för över en vecka sen. Regina trodde att jag hade Ibs. Det tyder väldigt mycket på det. Mjölk går bra att dricka så jag kan ju inte vara laktosintolerant och även gluten fungerar. Nu har jag ju inte testat att utesluta nåt, förutom godis och läsk, så jag vet ju inte än. Men framförallt fet mat får jag ont i magen av. Jag får uppsvälld mage, gaser och diarré. 
Nåja, nu ska jag dricka te och läsa lite. Ha det bäst! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar