Kramfors

Kramfors

fredag 9 oktober 2020

Har testat mig för Covid-19

 

Vi har mycket kvar då det gäller vår flytt. Vi har fortfarande inte städat ut där vi bodde hos Britt-Mari och här hemma är allt kaus. Vi har kartonger och saker överallt. Det här helt enkelt inte funnits ork. Jag har varit helt slut i flera dagar och igår kraschade min mage. Jag fick diarré och mådde inte så bra. På teven uppmanade de att man ska testa sig för Covid-19 om man har symtom, så jag gick in på 1177 appen och bokade en tid. Idag fick jag tid och har varit in till Visby och testat mig. Jag skulle få svar i slutet av nästa vecka. 

En liten tröst i kaoset är att jag har fått upp mitt lilla vita skåp med glasdörr och glashyllor. Jag älskar det skåpet. Jag blev riktigt nöjd med en av hyllorna, den på bilden här ovan. Den lilla porslinsdockan är från 50-talet och den hade min mamma som barn. Bibeln som dockan sitter på har tillhört min morfar. Kul att ha tycker jag. 

Nåja, nog med skåpet! jag mår något bättre idag men jag bör ju undvika nära kontakt med folk till jag har fått provsvaret. Micke får handla åt mig. Hundarna går jag ut med för utomhus är det ingen större fara bara jag inte är nära mågon.
De har ett tält på baksidan av vårdcentralen där jag fick göra testet. Jag fick sitta kvar i bilen och göra testet själv. Det var en tops som jag skulle ner i svalget med. Det var inte trevligt men jag är glad att jag slapp ta provet i näsan för det ska vara ännu värre har jag hört. 

Nu får vi hoppas på det bästa. Jag tror faktiskt inte att jag har Corona men eftersom jag har symtom och hör till riskgruppen så är det väl skönt om jag kan utesluta att det är Corona. 

Var rädd om dig och du vet väl om att du är värdefull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar