Kramfors

Kramfors

fredag 14 januari 2011

från hundsallong till kycklingsallad

Jag är i Visby i min vän Bims lägenhet just nu. Jag och Elvis åkte in till Visby igår, för jag hade en del ärenden på stan inför utställningen. Behövde köpa några saker för att kunna fortsätta med tavlorna. På eftermiddagen hade Elvis tid hos hundfrisören. Det finns en hundsalong här i Visby som jag har lämnat in Elvis för klippning regelbundet. Hon som klipper är jätte trevlig och Elvis gillar henne. Dessutom är hon duktig på att klippa. Nu fick jag veta att hon ska lägga ner sin salong för hon har slitit ut axlarna. Det märktes verkligen att hon hade ont. Jag förstår hennes beslut, men självklart tycker jag att det är trist att hon ska sluta. Det är inte så lätt att hitta någon som klipper hundar. Hundsalonger finns ju inte vid varje gatuhörn precis, som det nästan gör med vanliga hårsalonger. Men hon ska ha öppet ett tag till så eventuellt kan hon klippa Elvis en gång till. Annars finns det en på zoo market som klipper, sa hon. Men det blir lite besvärligare för mig att ta mig dit, eftersom det ligger utanför stan och jag har inget körkort och dessutom bor jag 3 mil utanför stan. Nåja, det ordnar sig.

Nu är Bim på jobbet. Jag och Elvis har nyss kommit in från en promenad. Elvis ligger i allas favorit fåtölj och sover med ett vakande öga som tittar upp då och då för att se vad jag gör. Ikväll blir det fredagsmys här hemma hos Bim och då kommer Micke och Christina också. Det ser jag fram emot. Det är skönt med ett avbrott från vardagen då jag kan hälsa på vänner och göra nåt annat, som jag inte annars gör. Sen när helgen är över, är det skönt med vardag igen...balans kallas det!

Nu ska jag ta mig en kopp te och se om jag kan hitta nåt bra på teven. En god kycklingsallad som Bim har gjort, väntar i kylskåpet. Än är jag inte hungrig, men snart. Först lite te och teve..sen kycklingsallad...Livet är bra härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar