Kramfors

Kramfors

onsdag 26 januari 2011

Guldfärgade ramar i plast

Jag är sjuk! Har haft över 39 grader i feber i helgen, vilket har gjort att mitt sökande efter ramar stannade upp. Men så fort febern var borta åkte jag till Visby för att fixa ramar. Jag bodde hos Bim under tiden. Men jag var fortfarande sjuk och orkade ingenting. När jag gick så kändes det som om jag gick balansgång och jag hade värk i kroppen och ögonen och kunde inte äta, så är det fortfarande, men nu har jag fått tillbaka febern också. I och med att jag inte mådde bra när jag var i Visby så hade jag inga krafter till att skaffa vettiga ramar till de två tavlorna som behövde ramar. Jag lyckades ta mig till öb, men där hade de så fula ramar. Jag hade tänkt mig svarta, lite bredare träramar till dom två dikterna men det slutade med smala plastramar i guld. Jag har plastramar till dom små tavlorna...men det var tanken..bara de är svarta och det är dom. Men på de stora tavlorna ville jag göra lite exklusivare, men tyvärr blev det plastramar och guld istället för svart. Klart jag känner mig lite ledsen över det men det får bli som det blir. Det känns otroligt skönt att tavlorna är klara. Nu kan jag slappna av och koncentrera mig på att bli frisk istället.

Idag ska jag bara ligga på soffan och se på film och försöka äta nåt. Om någon undrar vart jag ska ställa ut så är det på Bok och Café porten i Visby innanför österport. Min kompis Britt-Marie ska också ställa ut samtidigt. Hon målar gotlandsmotiv och gör jättefina tavlor. Så det blir inte bara dikter. Det är under hela februari månad.

Nä, nu ska jag gå och lägga mig igen....see you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar