Kramfors

Kramfors

lördag 29 januari 2011

Bra film & folk som stör sig

Jag börjar känna mig piggare nu. Jag vet fortfarande inte vad den plötsliga febern beror på men jag är iaf feberfri nu och har börjat äta lite mer. Jag har försökt att koppla bort utställningen nu medans jag har varit hemma och försökt bli frisk. Jag har skrivit en presentation av mig själv för utställningen, för det ska man ha, men annars har jag inte gjort nåt mer. Jag har behövt dom här dagarna av att inte göra något. Jag har varit så stressad från mitten på december och fram tills tavlorna blev klara i tisdags.

Igår kväll kom Bim och Christina och hälsade på. Det var trevligt! Vi tittade på Let´s dance och käkade ostbågar och annat gott.

Igår på dan hyrde jag filmen "I rymden finns inga känslor". Jag trode den skulle vara helknäpp, men jag ville se den för den är inspelad i Kramfors och ställen runt K-fors, men filmen var jättebra. Jag såg den först själv, sen tittade jag på den ihop med Micke och han tyckte också den var bra. Jag tror jag ska köpa den filmen för det är en film som jag vill äga. Jag kommer att se den fler gånger. Kul också att den är från Kramfors, där jag har bott.

Nu ska jag ta mig ett bad innan det är dax för frukost. Jag är väldigt morgonpigg av mig, det har jag alltid varit. Igår kom jag isäng vid halv tolv och vaknade fyra. Sån är jag och det är inget som jag kan göra nåt åt. Jag vet att många stör sig på att jag är så morgonpigg. Men jag fattar faktiskt inte vad problemet är. Vi är ju olika vi människor. En del är långa, andra korta. En del är smala och andra tjocka. En del gillar rosa medans andra hatar rosa och en del är morgonpigga medans andra sover bort halva dagen om det får. Thats it...inte mycket att göra åt. Men jag blir ständigt "påhoppad" av folk som vill ändra på mig. Varför då? Jag trivs med att kliva upp klockan 5. Visst jag är trött på kvällen, men sån är jag. Det är som om jag skulle säga åt dom personerna att gå lägga sig för natten klockan sex på kvällen, det blir lika galet som om jag ska försöka ändra på mig och sova till klockan 10-11 på dagen. "Jamen du missar ju allt roligt på kvällen", säger en del. Jaha...vadå? Tv pogrammen som jag är intresserad av går oftast i repris och skulle jag inte kliva upp tidigt på morgonen så missar jag ju den viktiga tiden som är svårare att ersätta än ett tv pogram. Var går ett helt tyst hus för sig själv, i repris? Jag behöver den här lugna stunden på morgonen.

Äsch...hur kom jag in på detta? Det var väl för att jag skrev att jag skulle ta ett bad före frukosten och då tänkte jag att nu kommer folk att reagera att jag sitter uppe före frukosttid och bloggar.

Nu ska jag bada...see you later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar