Kramfors

Kramfors

onsdag 12 januari 2011

Tavlor, stress och massa annat

Jag är helt slut efter jul och nyår. Skulle behöva vila upp mig ordentligt, men det finns inte riktigt med tid just nu för det. Jag har ju min utställning nästa månad i Visby på mina dikter & foton. Det är ju framför allt dikterna jag ställer ut, fotona har jag bara med för att förstärka dikterna och för att det blir snyggare. Jag började i går med att göra tavlorna, men det krånglade precis hela tiden, så tillslut gav jag upp och Micke fick hjälpa mig då han kom hem. Jag lyckades inte få dit fotona där de skulle vara. Men nu är det löst och idag har jag fortsatt att jobba med bilderna och texterna. Det har gått mycket bättre idag, förutom att jag inte hittade en bild som jag skulle ha till en dikt. Vi har ju hundratals foton i datorn och att hitta rätt bild, bland alla foton är inte alltid så lätt. Men jag tror att Micke vet vart den är. Det är en bild som jag tog i lumelunda på en svan i solnedgången...den är jag så nöjd över. Jag har en annan bild som jag har tagit som också passar till dikten, och som är jättefin...men det är ju så, har man en bild i huvudet på hur det ska se ut och det inte blir så, så är det svårt att känna sig nöjd.

Jag känner mig sliten, men jag får se den här månaden som en arbetsmånad, då jag ska hålla på med utställningen. Nästa månad är utställningen igång men då hänger ju tavlorna förhoppningsvis där, färdiga och fina och jag kan andas ut och ta ett break från allt. Föresten! Vill ni se bilden jag har valt istället för den med svanen. Förmodlien byter jag till svanen om jag hittar den...men om inte så blir det denna.



Visst är den fin? Den tog jag i Kramfors. Den fungerar också till dikten som jag har tänkt. Nåden heter dikten. Det är ju ingen duva precis, men det funkar med denna också...vad det nu är för fågel. Säkert bara en vanlig fiskmås eller nåt, men med lite fantasi kan den fungera också :)

Nä, nu ska jag fixa frukost. Jag såg att vi har slut på ägg, så jag får äta nåt annat. Jag brukar vilja ha kokt ägg på morgonen.

See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar