Kramfors

Kramfors

söndag 10 juni 2012

Fridfull söndag i Fröjel

I dag följde jag med min vän Christina till Fröjel kyrka. Hon jobbar som klockare och jobbade idag, så vi var där långt innan Gudstjänsten började. Medan Christina tände alla ljusen i kyrkan passade jag på att fota. Det finns så otroligt mycket fint att fota i en kyrka. Jag har gjort ett liten collage av några bilder som jag tog.

Jag tycker om prästen som predikade idag. Elisabeth heter hon och är så otroligt duktig på att predika. Trevlig är hon också. Jag blev riktigt rörd av hennes predikan idag, så rörd att tårarna kom. Men det var inte bara jag som snyftade i kyrkbänkarna under predikan. Så stark, varm och fin predikan!

Jag tycker om lugnet som är i svenska kyrkan. Jag behöver det ibland. Det är fridfullt på nåt vis.

Igår fick mitt marsvin Prillan flytta till ett annat hem. Eftersom vi ska flytta upp till Norrland igen, så tyckte jag det blev bäst för Prillan om hon får bli kvar här på Gotland. Men visst är det tomt utan henne. I morse då jag klev upp saknade jag hennes "whii whii" läte som hon brukar göra. Och när jag gick ut med Elvis var jag på väg att plocka maskrosblad med mig hem till henne, för jag brukar göra det på promenaderna. Det kommer nog ta ett tag innan jag har vant mig att vara utan henne.

Ha en fin fortsatt söndag och besök gärna en kyrka när du får möjlighet. Det kan vara mycket fridfullt och givande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar