Kramfors

Kramfors

fredag 29 juni 2012

Jag vaknade tidigt idag och passar på att blogga lite medans Micke sover och morgongruset i mina ögon ska försvinna.
Det är fredag idag, härligt härligt! Jag vet inte vad jag ska hitta på i helgen. Micke ska jobba hela helgen och har långa pass, så honom lär jag inte se mycket i helgen.

På söndag ska jag tala i Vall. Jag har börjat förbereda mig på vad jag ska säga. Jag tänker tala om människors åsikter och sånt dom säger om en och till en, som gör stora skador, och att man kan behöva dra sig undan ibland för att inte tappa sig själv bland alla hårda åsikter och ord, som man möter. Man kan behöva krypa upp i Guds famn ibland och hämta nya kraft och lyssna in på vad Gud säger om en. Han har högre tankar om oss än vad andra har och kanske vad vi själva har.
Det finns en bild som jag har sett på nätet, där en liten gul och vit kattunge sitter framför en stor spegel och speglar sig. Det kattungen ser är inte en liten hjälplös kattunge, utan ett stort präktigt lejon med stor och fin man. På bilden står det: "spegla dig i Guds ord". Den bilden tycker jag är så bra.
Jag ska läsa en sångtext av Carola som heter "vem kan älska mig?" och jag ska avsluta mitt tal med en dikt som jag har skrivit, som heter "Det gör ont".
Det gäller att se sig själv så som man är och inte låta andras elakheter trycka ner en. Det är svårt men det går!

Några bilder på mig bjuder jag på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar