Kramfors

Kramfors

söndag 24 juni 2012

Skilsmässa?

I fredags på midsommarafton, var vi i Fridhem med några vänner och firade midsommar. Vi hade picknick på stora filtar och såg majstången resas och små grodorna och allt som hör till. Efteråt gick vi hem till Tommy och Carina. Tyvärr jobbade Carina så hon var tvungen att åka iväg.

Tommy och Carina hade bjudit dit sin granne Lasse och hans son också. Dom hade jag aldrig träffat tidigare. Lasse var en mycket trevlig man, men som säkert saknade sin nubbe till sillen. Han nämnde den flera gånger vid matbordet. Han kanske inte hade räknat med att fira midsommar med enbart pingstvänner ;-)

Men en sak blev jag lite fundersam på. Lasse började prata med mig och han hade hört att Micke har fått jobb i Kramfors och att han ska flytta upp. Lasse frågade om jag också skulle flytta upp eller om jag ska bo kvar på Gotland. Vid det laget så visste han att jag och Micke hörde ihop. Men självklart ska jag också flytta upp! Att Lasse frågade gjorde inget, men han måste ju ha hört från någon om flytten, vilket inte heller gör något, men att jag ska bo kvar? Jag har hört det spekuleras så tidigare av andra. Det enda vi har sagt är att Micke kanske måste åka upp tidigare för att böja jobba, och jag flyttar upp till 1 September, då vi har tillgång till vår nya lägenhet. Av det har det byggts rykte om att vi ska separera. Kanske folk tror att vi ska skiljas? Om folk kunde lyssna bättre, så skulle inte såna här rykten uppstå. Lasse gjorde rätt som frågade isf att bara spekulera och lyssna på ryktena. Han såg lite förvånad ut då jag sa att jag också ska bli Kramforsbo, så hade ju inte han fattat det.

När sånt här händer att folk börjar spekulera och prata så brukar jag låta folk hålla på. Dom kan ha sina spekulationer för sig själva. Vill dom veta hur det ligger till, kan dom göra som Lasse.. Fråga!

Nåja, nu har jag fått skriva av mig. Jag hade det trevligt och Tommy var en fantastisk värd den kvällen. Han hade dukat fint med ljusblåa servetter och besticken på rätt plats. Inte för att jag är petig på sånt, men det syntes att han hade ansträngt sig och ville göra det fint, vilket han lyckades med galant, och då menar jag inte bara dukningen. Hela kvällen var trevlig.

Senare på kvällen följde jag och Micke med Bim och Christina på tältmöte. Tyvärr var jag så trött så det blev lite jobbigt för mig. Fick yrsel så jag fick hålla i mig. Ett band som heter Handsome spelade, dom var jättebra. Det var modernt och fräscht med rapp, och det gillar ju jag. Lite Timbuktu känsla, både sång och rapp.

Jag sätter in en bild från tältmötet och ett collage från firandet i Fridhem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar