Kramfors

Kramfors

måndag 25 juni 2012

Friluftsliv i skog & strand.

Igår var det ett fantastiskt väder, så jag & Micke åkte med Bim & Christina till ett ställe som heter Adre strand. Det är långt ut i skogen men alldeles vid havet & stranden. Skog & strand samtidigt, det gillar jag. I skogen fanns det ett litet ställe med stora sten klippor som kallades för "Kungens sal". Där grillade vi kött, korv, grönsaker på spett och bananer med choklad. Vi hade det jättemysigt. Vi var också en hel del på stranden. Hundarna busade, åtminstone Elvis & Lova. Idefix var lite deppig och ville bara hem.

När vi åkte hem såg vi en hel åker med Vallmo blommor, det bara lyste rött på långa vägar. Så vi åkte dit och jag fotade. Vi åkte också förbi det hus som Christina ska flytta till nästa månad. Ett jättefint hus!

Elvis & jag är fortfarande trötta efter gårdagens utflykt. Vi var borta i 7,5 timmar igår, det kallar jag för friluftsliv!

Idag har jag städat och nu ska jag ta det lugnt en stund och vänta på att regnet ska lugna ner sig lite så jag kan ta en promenad med Elvis. Han vägrar att gå ut då det regnar, så jag får passa på då det blir uppehåll.

Jag sätter in några collage från gårdagens frilufsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar