Kramfors

Kramfors

onsdag 17 oktober 2012

Hund med många vänner

Nu har första snön kommit. Än är det bara lite vitt på backen och det lär nog försvinna snart eftersom det regnar. Igår var det inget roligt väder. Det blåste kallt, regnade och snöade. Elvis vägrade att gå ut på morgonen. Han strejkade redan då jag öppnade ytterdörren. Inte förren halv ett på em fick jag ut honom. Men det blev en väldigt kort promenad, den tog bara 10 minuter för Elvis ville in. Sen låg han mest i soffan eller i sängen hela dagen. Han ville inte gå ut fler gånger, förutom vid nio på kvällen då han tog en kort kissrunda.

Nu på morgonen gick det bättre. Det regnar fortfarande men trots det och den kalla snön så gick vi en promenad som tog 45 minuter, och Elvis strejkade inte en enda gång. Han träffade tre kompisar. Två stora vovvar som heter Douglas och Frozty och hans kompis Elvis som är mindre än min Elvis. Dom två stora hundarna, som är en Samojed och blandning mellan Samojed och Border Collie, var min Elvis rädd för. Dom hundarna är jättesnälla men Elvis tyckte väl att det var lite läskigt med två stora hundar. Men dom nosade på varandra. Dom har träffats tidigare och det går bättre och bättre för varje gång.

Nu har Elvis fler kompisar än mig *skratt*. Förutom Douglas, Frozty och Elvis, så har han Rasmus, Belly, Balou, Ludde, Sacha och en svart pudel som jag inte kommer ihåg namnet på och en gammal dam som är en Jack Russell terrier. Han har säkert fler, men jag kommer inte ihåg alla. Det här är ju bara hans vänner här i Kramfors. Han har ju Lova, Iddefix, Humlan och Felicia på Gotland också :-)

Ja, det här blev ju ett intressant blogginlägg ;-)
Jag har lite att göra just nu. Det händer inte så mycket i min vardag. Jag färgade håret svart igår, jag är ute och går mycket, förutom igår då det var dåligt väder. Jag fotar en hel del, och några foton har jag visat här i bloggen.

Jag har lagat mat, alltså jag menar verkligen lagat mat. Inte bara värmt en burk med köttfärssås och kokat makaroner. Du som känner mig vet hur tråkigt jag tycker det är att laga mat, men jag har både gjort en riktig höst köttgryta med kött, kantareller, championer, lök mm och dessutom har jag gjort tacos av älgfärsen jag fick av mamma och pappa och det var så mycket färs så det räckte till att göra en riktigt god köttfärssås. Så nu har Micke haft riktigt goda matlådor med sig till jobbet :-)

Nästa vecka på torsdag ska jag ta hand om Rasmus, min svärmors hund. Det ser jag fram emot. Hoppas det är bra väder då så jag kan vara ute mycket med dom.

Nu ska jag göra mig en kopp te till och krypa upp i fåtöljen och se på tv.

Här är en bild på Elvis och katten Felicia som är en av Elvis Gotländska vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar