Kramfors

Kramfors

söndag 28 oktober 2012

Vassa tungor

Jag blir en aning trött på personer som tror att de kan säga vad de vill. Jag pratade igår med en person i telefon, och den personen vet precis vad hon ska säga för att såra folk.
Bl.a. Frågade hon vad jag gjorde och jag svarade att jag tittade på teve och gosade med Elvis. "Det är som vanligt då, du gör aldrig något på dagarna, bara sitter", blev hennes svar.
När hon hade skvallrat om vilka som skilt sig, vilka som hade stökigt på sina gårdar och vilka som inte har bytt gardiner på över ett halvt år, berättade jag att jag har börjat träna och att jag gick över 6 km här om dagen. Då avbröt hon mig och sa att hon läst i tidningen om hjärtbyte. "Om man orkar gå över 6 km behöver man nog inte byta hjärta", sa jag.
"Nä, inte nu..men vänta du! Först får du en pacemaker och sen blir det hjärtbyte. Då blir du så frisk att du kan börja jobba, och vad har du att gå tillbaka till?...Ingenting! Du får inte en spänn!"
Hm, här är jag glad för att jag mår bra :-/

Jag försökte att inte ta åt mig utan fortsatte att berätta om appen som jag har hämtat där jag kan se hur långt jag går och på vilken tid. Naturligtvis hade hon nåt dåligt att säga om appar också. Hon hade sett på teve att dom bara är skit, såna där appar.
Sen fortsatte hon att babbla om sitt, men då slutade jag att lyssna och gick och gjorde mig en kopp te. Hon hade inte märkt att jag var borta då jag tog upp mobilen igen.

Jag tror vi alla har en eller flera i vår omgivning som bara vill prata om sitt och som inte är intresserad av vad man själv har att berätta. Om man lyckas berätta nåt, så trycker dom ner en på 3 röda sekunder, speciellt om det är något possessivt man berättar. Vissa tål inte att det går bra för andra. Då måste dom vara där och hitta fel.

När min dotter var liten tittade hon på Grynet. Budskapet var "Ta ingen skit"! Jag tycker det är ett väldigt bra budskap, oavsett om man är barn eller vuxen.

Det är svårt att inte ta åt sig när man gång på gång blir trampad på. Då är det skönt att man har Jesus. Till honom kan jag komma i alla livets förhållanden. Han älskar mig som jag är!

Idag ska jag städa här hemma för i morgon kommer det folk hit. En kvinna ska komma hit och visa hudvårdsprodukter och smink som hon säljer. Jag har bjudit in några som ska vara med. Det blir nog en rolig kväll!

Nu ska jag ta mig en kopp te innan jag börjar med städningen. Kom ihåg: Ta ingen skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar