Kramfors

Kramfors

torsdag 4 oktober 2012

Tjorvig pudel

Nu är hösten här på riktigt, fast det har den ju varit ett tag. Mössa och vantar är vad som gäller nu på morgon promenaderna. Jag älskar hösten! Den är så otroligt fin. Jag är ute och går mycket med Elvis. Jag försöker gå ner i vikt, och har gått ner 6 kilo sen vi flyttade tillbaka till Kramfors.
Ibland går jag och Micke tillsammans och ibland går vi med Mickes syster Mari, men oftast går jag själv. Elvis tar jag med mig så klart då jag går själv.
Idag ska jag och Micke gå med Mari igen. Det är roligt med sällskap.

Igår var jag med Elvis till sin nya frisör. Han blev jättefin! Elvis tycker inte om att man håller på med hans tassar och ben, inte ens jag och Micke får göra det. Så han tjorvade en hel del, men han blev nöjd och glad sen när det var över. Han tycker det är jätteskönt med kort päls.
Jag försökte fota honom igår då vi kom hem för att visa här på bloggen hur han blev. Men grejen är att Elvis sätter sig fint och prydligt framför mig, då jag ska fota han. Det är mitt och Mickes fel. För vi säger ju oftast sitt när vi ska fota han, så då har han lärt sig att sitta fint framför kameran. Alla kort blir lika dan på honom :-/
Jag ville fota honom stående från sidan, men han vände bara på sig mot mig och satte sig.

Nåja, ni får tro mina ord då jag säger att han blev fin, utan bildbevis :-)

I helgen var jag och Micke till Svanö får att motionera. Det blev inte så mycket motion, för vi tycker båda om att fotografera och det är ju så fint där ute så vi fotade mer än vad vi gick. Jag ska lägga ut fler bilder senare, men nu får ni nöja er med en bild som jag tog i Svanö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar