Kramfors

Kramfors

fredag 3 juli 2020

Linssoppa


Idag gjorde jag sån otroligt god linssoppa. Självklart vill jag dela med mig av receptet. Den är enkel att göra och går bra att frysa in. Här kommer receptet:

1 st gul lök
1-2 klyftor vitlök
Rapsolja till stekning
2 dl röda linser torkade
400 g krossade tomater
2 st grönsaksbuljongtärningar
1 liter vatten
1 tsk paprikapulver

Skala och hacka lök och vitlök. Fräs i olja. Tillsätt linser och paprikapulver. Häll över krossade tomater och vatten och lägg i buljongtärningarna. Låt koka i 15 minuter. Smaka av med salt och peppar och ev mer paprikapulver.

Smaklig måltid!

Jag och Micke trivs bra här på Gotland. Jag hoppas och ber att vi får bo kvar. Det är så otroligt fint här och många fina vänner har vi här. Idag är jag hundvakt till Britt-Mari's hund Ide-Fix. Jag har varit ut med mina hundar så nu ska jag ut med hennes sötnos.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar