Kramfors

Kramfors

tisdag 21 juli 2020

Pheobhe

Pheobhe 

Har ni sett nåt sötare? Jag tror jag är kär!
Det här är chihuahua Pheobhe. Hon bor i Visby med sin Matte Annika. Idag och några andra dagar den här veckan ska jag vara hundvakt då Annika jobbar. Jag är mer än gärna hundvakt till Pheobhe. Hon är så söt och mysig. Kaxig är hon också för att vara så liten. Hon sätter både Elvis och Nemo på plats. Fast jag tror att hon är lite rädd för Nemo. 

Ni vet den där låten med Lill Babs "Tuff brud i lyxförpackning, den passar till Pheobhe.

🎵Jag är en tuff brud i lyxförpackning, en tuff brud i snyggt fodral. Jag är ett litet stycke dynamit, maskerad till sockerbit 🎶

Jodå, det stämmer på Pheobhe 🙂.


Ser ni så liten hon är? Hon tar ju knappt upp nån plats i fåtöljen. Helt plötsligt känns Elvis och Nemo som stora hundar. 

Jag har varit ute på morgonpromenad. Först tog jag Pheobhe, för jag har aldrig gått med henne tidigare så jag ville gå med henne utan andra hundar först för att se hur det går. Hon och jag har verkligen klickat med varandra. Hon söker sig till mig och vill gärna sova i mitt knä. Hon är jättemysig. Nästa promenad ska jag gå med Pheobhe och Elvis samtidigt tänkte jag. Hon tycker bättre om Elvis än Nemo så jag tror det fungerar bättre. Då får Nemo en egen promenad med mig senare. 

Det lär säkert bli fler inlägg den här veckan om Pheobhe. Men tills dess...
Ha det bäst! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar