Kramfors

Kramfors

lördag 18 juli 2020

Är jag rädd för Corona?

Jag i hatt 

Tidigare i sommar då jag och Micke var med några vänner till Fårö så köpte jag en hatt. Jag har länge önskat en hatt så när jag såg denna så slog jag till och köpte den. Jag trivs jättebra i hatt. 

Just nu sitter jag ute på altanen. Det är 23 grader varm idag och det blir så varmt uppe i lägenheten så det går nästan inte att vara där. Men här i skuggan är det svalt och det fläktar skönt från havet.

Pojkarna Elvis och Nemo trivs bäst i skuggan också. 

Britt-Mari har en nybyggd pergola som det senare är tänkt att det ska växa slingerväxter kring. Det blir jättefint tror jag. 

Turismen har ökat kraftigt och för första gången sen den här Corona pandemin startade så känner jag en viss oro, inte minst när jag är i Visby. Nu är jag ju oftast bara där då vi ska veckohandla på Willys. Jag går ju inte omkring så mycket i andra affärer. Men det är folk precis överallt och tätt. Det här med att hålla distans fungerar inte i Visby. Jag är glad att det kommer turister för de är bra för Gotland men jag vill nog vara mer försiktig när det gäller mig själv. Jag har ju gjort tre stora hjärtoperationer, haft en stroke och har nedsatt lungkapacitet så jag tillhör ju riskgruppen. Jag vet inte varför jag inte har varit så orolig tidigare. Det är väl för i Kramfors, där vi bodde tidigare, inte har samma utsträckning av turism som Gotland har. (Vi flyttade till Gotland i Maj) dessutom har det varit vinter och vår så det är inte förren nu i sommar, speciellt nu i Juli, som det har ökat kraftigt med folk. 
Nåja, är jag orolig att jag ska få Corona? Ja, lite faktiskt. Det är inte så att jag isolerar mig och undviker affärer, men jag vill absolut inte vara bland mycket folk och jag funderar på att köpa handskar som jag kan ha då jag handlar. Överdriver jag? Jag vet inte, men med tanke på att jag tillhör riskgruppen så vill jag vara försiktig. Självklart tvättar jag händerna och spritar händerna, men det hoppas jag att alla gör vid det här laget. 

Men nu ska jag njuta mer under pergolan.

Ha det bäst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar