Kramfors

Kramfors

fredag 31 juli 2020

Vår hall och sovrum

Som ni säkert vet vid det här laget så hyr jag och Micke övervåningen hos vår vän Britt-Mari. Huset är nytt och hantverkare håller fortfarande på att fixa det sista på och i huset. Vårt kök här på övervåningen är nästan klart, det fattas skåpluckor.
En del frågar mycket om hur det ser ut och hur långt snickarna mfl har kommit. Både jag och Micke har de flesta av vår släkt uppe i Norrland och det är ju långt för dem att åka hit bara för att se hur vi har det. Men då tänkte jag att jag kan ju visa här på min blogg det som faktiskt är klart. Det mesta är klart, det är bara lite småfix med skåp, lister och sånt.
Det som är helt klart är vår hall och sovrum. Vi har ju vår ytterdörr i sovrummet, men det är avskärmat med draperi till själva sovrumsdelen. Jag ska visa!

Vår hall

Här ser du ingången till vårt hem. Den vita dörren är alltså vår ytterdörr. Till vänster är det grått draperi in till sovdelen. Till höger är det garderober hela den väggen med skjutdörrar.

Skjutdörrar till vår garderob.

Sovrum
Det är verkligen jättemysigt sovrum och skönt att ha draperiet som man kan dra åt sidan om man vill ha öppet eller dra igen helt för att få ett mer avskilt rum. 


Draperiet

Ja detta var vår hall och sovrum. Just nu är hantverkarna på semester så det återstår att se när köket blir klart. Jag vet inte när de kommer tillbaka men det blir en visning på det också så småningom. 

Håll utkik här på bloggen så får du se köket också när det är klart. Tills dess kommer jag att skriva om annat och dela mina recept. 

Ha det bäst! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar