Kramfors

Kramfors

lördag 11 juli 2020

Roadtrip på södra Gotland


Igår var jag och min kompis Lena på roadtripp på södra Gotland. Vi stannade på olika mysiga hantverksbutiker som finns efter vägen. Vi åkte bland annat till Burgsvik. Där åt vi en jättegod kycklingsallad som Lena hade gjort. Vi satt nere vid hamnen i Burgsvik. Det var jättemysigt. Sedan åkte vi runt på mysiga småvägar, bla var vi till Eke och Grötlingbo. Där tror jag inte att jag har varit tidigare. 
På hemvägen stannade vi av i Hemse och tog en fika på konditoriet som finns där. Jag måste ge dem ett eloge för hur bra de hanterar restriktionerna för det här med covid-19 som härjar nu. Man fick bara gå in en åt gången då man gjorde sin beställning eller om man var i samma sällskap som jag och Lena var, så kunde vi gå in tillsammans. 
Jag valde en otroligt god rabarber och blåbärspaj med mjukglass. Den rekomenderar jag verkligen om du är i Hemse någon gång.

Idag har jag och Christina hjälpt Britt- Mari med att åka iväg till återvinningen med skräp. Fyra vändor med fullastad släpvagn blev det. 
Jag tror Britt-Mari blev glad då hon kom hem och såg hur mycket jag och Christina hade gjort. Det känns bra att kunna hjälpa till. Britt-Mari hjälper ju mig så många gånger med annat. 

Nu sitter jag i solen på balkongen och väntar på att Lena ska komma. Hon ska komma och hälsa på en stund ikväll. Nemo ligger bredvid mig här och tuggar på ett tuggben. Bild här ovan ser ni Nemo. Han trivs här på balkongen. 


Man ser havet här ifrån balkongen. Det är så fint jag tycker inte kameran ger en rättvis bild. Det är mycket finare i verkligheten. 


Nemo som njuter på balkongen. 

Nu kommer Lena snart så jag ska sluta här. 
Ha det bäst! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar